Zelf gemaakt: Spel Fashionista Monopoly!

vrijdag 13 januari 2012 |

Ik heb laatst, samen met mijn zusje, weer lekker creatief gedaan! Omdat ik het spel Monopoly erg leuk vind (geen idee waarom) stelde ik voor om zelf een Monopoly te maken. Met kanskaarten, een spelbord, en geldbriefjes, huisjes, gewoon alles erop en eraan! Het was heel leuk om te doen en we zijn er best een aantal uurtjes mee bezig geweest. Wat anders is aan deze Monopoly, is dat het 'Fashionista Monopoly' heet en dat is dus niet met de Kalverstraat en de andere straten, maar met hippe winkels! Zo hebben wij als goedkoopste de Kruidvat, en de duurste straat is van Chanel! Toch best origineel? We hebben het al een paar keer gespeeld en het is eigenlijk leuker dan de normale Monopoly, omdat het zo meisjesachtig is.

Een paar foto's!

Het spelbord.


De duurste straat, de Chanel straat. Een nagellakje, een doosje, en ook het logo zijn te koop!
(Een beetje eens slechte foto...)

De 'Bijou' straat. 

Ik vind het resultaat best wel leuk geworden! Heb jij ook wel eens een spel gemaakt?

Kus, Luna

18 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Ik heb nog nooit een spel gemaakt, maar ik ging wel altijd bij Levensweg mijzelf, mn man & mijn kinderen tekenen haha! Wat een leuk & creatief idee, meis!

    Rachel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gemaakt! Echt grappig, fashionista-monopoly. Ik zou er zelf nooit op gekomen zijn! Ik heb nog nooit echt een spel gemaakt, maar wel verzonnen (een soort van rollenspel, m'n broertje, zusje en ik deden het heel vaak!).
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er erg leuk uit, origineel :).

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Dat heb ik met mijn buurmeisje met aliens gedaan, haha. Het werd heel grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk had het nog nooit eerder gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt leuk en origineel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat creatief, superleuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat creatief en leuk! Leuk dat je met sieraden en al die dingen doet haha. :)
    Op de basisschool moest ik vroeger ooit eens een spel maken, en die dan zelf verzinnen, met een vriendin. Het was echt een topspel met de kleuren roze en rood en zo'n spelbord en hij was echt prachtig geworden & leuk om te spelen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geniaal en echt heel orgineel :D leuk bedacht hoor! ik heb weleens spellen gemaakt maar dat was dan voor de kids op stage. Dus altijd in de zin van rekenen enz. :) Ik ga je volgen want je blog is erg leuk!
    Xxx anouschka1989

    BeantwoordenVerwijderen